Jacob Schram er den topplederen i Norge med lengst erfaring fra franchisedrift. Han har i sin egen bok, ESSENSEN AV BUSINESS, satt ord på hva som gjelder for at partene skal oppnå sine mål. En bok som gir et helhetsbilde med et solid innhold. Leseverdig!

 

 

Eller som Jacob selv sier :


Jeg har i nesten 25 år gjennom McDonalds Norge og Statoil Fuel & Retail/Circle K jobbet som franchisegiver og drevet business med franchisetakere. Det er et partnerskap som forplikter begge veier og som krever kontinuerlig utvikling av begge parter.
Jakten på kunder og større topplinje er oksygenet i dette forholdet, men for at både franchisegiver og franchisetaker skal oppnå en sunn bunnlinje og avkastning (ROCE) må begge parter jobbe målbevisst med alle de fem områder jeg mener er "Essensen av business".
Det finnes ingen fasit på ledelse, slik jeg ser det. Ledelse er noe som er sterkt knyttet til personen som leder. Jeg tror imidlertid de fleste ledere kan være tjent med å jobbe innenfor et rammeverk. 
I min bok "Essensen av business" har jeg samlet mine erfaringer, historier, presentasjoner, modeller, foredrag og praktiske verktøy som jeg håper kan gi deg inspirasjon og noen nyttige svar.


Boken kan bestilles fra følgende adresse; contact@jacobschram.com til en pris av 298,- + frakt. Den er også tilgjengelig i de aller fleste nettbutikkene til bokhandlerne, ISBN nummer 978-82-8071-322-3